So far so good! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen - WaarBenJij.nu So far so good! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen - WaarBenJij.nu

So far so good!

Door: Marloon

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Nou, hier dan mijn eerste verslag! Omdat ik best veel berichten ontvang en ik niet altijd tijd heb om (uitgebreid) te reageren heb ik deze pagina aangemaakt om er af en toe wat op te kunnen plaatsen.. Heerlijk cliché, I know, I know.. Ik zal mijn ervaringen zo compact mogelijk proberen te beschrijven, om het leuk te houden, okay?

But, mijn eerste paar dagen! Ik kan niet anders zeggen dan bizar maar heel tof! Voor de mensen die het nog niet weten: al sinds september ben ik bezig geweest dit voor elkaar te krijgen. Ik heb extreem veel geduld moeten hebben, maar de aanhouder wint hè..

Afgelopen zondag kwam ik samen met Renske (klasgenoot, vriendin, partner) op Londen Stansted aan. Het was de bedoeling dat we hier opgewacht zouden worden door onze chauffeur. Je weet wel, iemand die je opwacht met zo'n bordje waar dan je naam of iets op staat. In films ziet dit er altijd leuk en succesvol uit, maar uiteraard ging het bij ons niet zo. Geen chauffeur te bekennen.. Stonden we dan, waarom wilde ik persé stage lopen in het buitenland? Uiteindelijk was het minder dramatisch dan we dachten en vonden we de beste man na een half uurtje alsnog. Zijn reactie: ''Are you coming for a year or some?'' zei genoeg over de bagage die we met ons mee sleepten (ik meen het, zweet tot in de bilnaad). Na een uurtje touren werden we eindelijk herenigd met het huis die ik al tientallen keren via Google Streetview had bekeken. We werden hartelijk ontvangen en niet alleen door de mensen zelf. Er kwamen maarliefst 3 enthousiaste honden naar ons toe gerend. En daarmee bedoel ik 2 reusachtige herders en 1 dove shih tzu.. Ooh en we hebben ook 3 katten! Lang leve mijn allergiepillen anders was ik nu al weer in Nederland geweest. Het mooiste moment brak aan toen we de kamers kregen te zien. Guess what? Ik heb een roommate! We waren even in shock toen we het kregen te horen, maar eigenlijk gaat het perfect. En daarnaast leven we hier met nog een Duitse en Franse student. One big happy family!

Afgelopen dinsdag had ik dan eindelijk mijn eerste dag stage bij Lloyds Pharmacy, de apotheek waar ik een paar weken eerder mijn sollicitatie had. Ik was niet alleen zenuwachtig voor de apotheek, de London Underground liet me al helemaal zweten. De kaart met alle wormpjes die met elkaar verbonden staan zorgden voor aardig wat stress. Nu, twee dagen verder, zie ik pas in hoe makkelijk het eigenlijk is, lucky me. Mijn stage is op een pittoreske locatie, wat me direct een goed gevoel gaf. Ik was van tevoren erg gespannen, met name voor de taal. Ik had de afgelopen dagen gemerkt dat het Engels me eigenlijk prima af ging maar op vakgebied (farmacie, medicijnen) is het toch een ander verhaal. Toch heb ik me ook hier te druk om gemaakt. Ik kan iedereen moeiteloos verstaan en ik kan me zelf ook aardig redden. De mensen zijn ontzettend hartelijk en het is heel normaal dat mensen je zo'n 50 keer per dag vragen ''How are you honey?''. Ach, beter dan sommige zuurpruimpjes in Nederland toch? Dus: so far so good! Ik heb het gevoel alsof ik de hele dag naar de bandjes luister die je vroeger tijdens Engelse les kreeg te horen met het typische Britse accent. And I love it!

Well, deze stage in Londen heeft dan wel ontzettend veel energie, tijd en geld mogen kosten but it's worth it!

Cheers mates :-)

  • 22 April 2016 - 10:33

    Nineke:

    Hallo Marleen,

    Wat fantastisch dat je nu daar stage loopt. Ik hoop dat je gigantisch veel ervaring opdoet en een hele leuk tijd mag beleven.

    Gr. Nineke

  • 25 April 2016 - 19:16

    Xandra:

    Hey meis,

    Wat heerlijk en zo zie je maar weer. Maak je pas druk als het gebeurt en niet van te voren.
    Het komt op een of andere manier altijd goed.
    Kamergenootjes toch gezellig misschien een volgend logeer adres ;-)) voor de komende vakanties. Ja, je hoort toch ook te beleven hoe het leven daar is. Hahaha.

    De metro is natuurlijk reuze druk. Wie weet bots je nog tegen een leuke knaap aan. (Tip).

    En veel plezier met beesten daar in de kroegen.
    Geniet met volle teugen van alles,voor je het weet zit je weer in Nederland en verlang je terug naar Londen.

    Groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 1698

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 01 Juli 2016

Internship Londen

Landen bezocht: